Scenit har skærpet fokus med ny strategi og fået ny grafisk identitet
Scenit har med stor hjælp fra mange af Scenit-teatrene skærpet sin strategi og fokus for de kommende år. Læs mere om, hvad det betyder, nedenfor.
Publikums adfærd ændrer sig, og det er vigtigt, at Scenit følger med, når vi skal kommunikere og sælge billetter til dem. Samtidig har Scenits egen opgaveportefølje også forandret sig. Derfor har vi – med stor hjælp fra flere af samarbejdets teatre – skærpet strategien. Det skal sikre, at Scenit skaber størst mulig værdi for teatre, producenter og myndigheder, og at vi prioriterer og fokuserer vores arbejde rigtigt.
Scenits nye strategi har fået overskriften: Samler, styrker, synliggør. Det betyder, at Scenit skal være med til at samle indsatser (initiativer, platforme og systemer) og arbejde tættere sammen med f.eks. søsterorganisationer. Styrke formidling og markedsføring, den administrative understøttelse samt teatre og producenter. Synliggøre teatret som attraktivt alternativ til andre tilbud.
Kort fortalt betyder den nye strategi, at Scenit fremadrettet skal fokusere på mødet mellem publikum og teater, fordi det i sidste ende er det, det hele handler om: At publikum skal opleve teatret. Samtidig skal Scenit sikre, at det er hele den mangfoldige scenekunst, der understøttes – i hele Danmark.
To hovedindsatser
Strategien har to hovedindsatser 1) Formidling, salg og markedsføring samt 2) Effektiv tilskudshåndtering.
Når det kommer til formidling, salg og markedsføring skal vi bidrage til synlighed omkring teatre og forestillinger, så de når ud til et bredere publikum i hele Danmark. Og vi skal sælge teaterbilletter fra en stærk, samlet platform samt understøtte salg af hele forestillinger på tværs af landet.
I forhold til tilskudshåndtering vil vi opretholde en effektiv og transparent håndtering af tilskud for teatre, producenter og myndigheder. Det hele bygger på et solidt fundament af IT-platforme, som vi vil arbejde for at gøre endnu bedre, mere sammenhængende og mere integrerede – også på tværs af systemer.
I kan læse mere om den nye strategi her
Ny grafisk identitet
Samtidig med præsentation af Scenits skærpede strategi er vi stolte af også at vise jer vores nye logo og grafiske identitet, som vi synes, understreger Scenits rolle og retning. Logoet er køligt blåt og blodrødt – som det levende teater. Det indeholder scenens skrå brædder og fonden fra Teaterbilletter.dk. Og så har vi fået en pallette af smukke farver og grafiske elementer at arbejde med til at understrege synlighed, samling og styrke.