Om aflysninger, refundering og forsamlingsforbud

Coronasituationen giver fortsat anledning til mange spørgsmål om, hvilke regler, der gælder, når man håndterer aflysninger og billetrefundering.

Herunder finder du derfor en oversigt over refunderingsscenarier samt inspiration til, hvordan I fortæller jeres publikum om de tryghedsskabende tiltag, som jeres teater har sat i værk.

Aflysninger og billetrefundering

  • Hvis kunden aflyser, er der ingen penge retur – heller ikke gebyrer (heller ikke, selvom det gælder en virkelig sød og trofast kunde). Fortæl evt. løssalgskunder, at de som medlemmer af teaterklubben Mit Teater kan ombytte billetter gratis indtil 48 timer inden forestillingen.
  • Hvis teatret aflyser, refunderes billetprisen, men ikke gebyret. Gebyret kan kun tilbageholdes, såfremt det er specificeret i købsflowet.
  • Hvis teatret flytter kunden (f.eks. ved en forestilling, der kun er solgt få billetter til, eller ved sygdom blandt spillere eller lign.) medfører det INGEN udgift for kunden, dvs. der skal ikke betales et nyt gebyr.
  • Hvis kunden har købt billetten via en billetdistributør (såsom Teaterbilletter.dk), har kunden heller ikke krav på at få billetgebyret tilbage.

Forsamlingsforbud

Forsamlingsforbuddet på 50 personer gælder ikke for teatre.

Her er det fortsat retningslinjerne for et siddende publikum, der gælder.

Alle retningslinjer kan ses i Kulturministeriets ”Retningslinjer for genåbning af kulturproduktioner og kulturarrangementer med siddende publikum”.

Sådan formidler du tryghed til dit publikum

Teaterbilletter-samarbejdet har fokus på at kommunikere sikkerhedsforanstaltninger og tryghed videre til vores kunder – og du kan finde inspiration til tekster osv. til publikum på Teaterbilletter.dk’s side med information om coronavirus og teaterforestillinger

Til brug på teatrenes egne hjemmesider og SoMe kan der hentes inspiration i teaterbilletter.dk’s presserum (det ligger der ikke endnu, men det kommer snarest).

Seneste Nyheder