Flere søger inspiration til deres næste teateroplevelse på Teaterbilletters platforme og på Scenen.dk

Teaterbilletters hjemmeside og øvrige platforme oplever stor vækst i besøgende, det samme gælder Scenen.dk

I sæsonen 2024/25 oplevede teaterbilletter.dk en imponerende vækst i sidevisninger på godt 30% i forhold til sæsonen før. Den store stigning kom primært fra henvisninger fra scenen.dk (en vækst på 176%!) og digital markedsføring (73% flere henvisninger fra Google ads f.eks.). Væksten skyldes altså både den store vækst i besøgende på Scenen.dk (som også havde en meget flot stigning på 25% i besøgende), men især styrket monitorering af digitale kampagner. Publikum bruger teaterbilletter.dk til at købe billetter, men også til at søge inspiration til deres næste teateroplevelse blandt det brede udvalg af scenekunst på hele Sjælland, som teaterbilletter.dk kan tilbyde. Det kan man se på stigningen i besøgende på Teaterbilletters inspirationsunivers, som var godt 30% højere i 24/25 ifht. 23/24-sæsonen.

  • Hvis dit teater er del af Teaterbilletter og har forestillingsfotos eller -videoer til Teaterbilletters SoMe-kanaler eller nyhedsbreve, skriv til Carla på cr@scenit.dk
  • Hvis du gerne vil have en forestilling på Scenen.dk og Scenens kanaler, skriv til Knirke på kc@scenit.dk

Populære nyhedsbreve

Også Teaterbilletters øvrige platforme oplevede stor tilslutning i 2025/25. Både medlemmer af fordelsklubben Mit teater og opskrivninger til Teaterbilletters nyhedsbrev holdt sit høje niveau. Det betyder, at 15-17.000 medlemmer af MitTeater kunne nyde godt af rabat til scenekunstforestillinger, inspiration til deres næste teateroplevelse og de mange andre gode tilbud, som medlemmer af Mit Teater får.

  • Hvis dit teater er del af Teaterbilletter og vil have et særtilbud med i det månedlige Mit Teater nyhedsbrev, skriv til kit@teaterbilletter.dk

Fokus på den yngre målgruppe

I sæsonen, som er i gang nu (2025/26), vil Teaterbilletter fokusere på at nå endnu flere publikummer – både dem, der allerede benytter teatret i dag, og dem som endnu har en teateroplevelse til gode. Især vil fokus i både markedsføring og på Teaterbilletters egne kanaler være på den yngre målgruppe, og brugerne vil over den næste periode opleve en opdatering af Teaterbilletters kommunikation. I løbet af de sidste par måneder er forandringen blandt andet begyndt at kunne ses i Teaterbilletters nyhedsbreve, og det har allerede båret frugt på den måde, at langt flere åbner nyhedsbrevene og klikker sig videre til de forestillinger, der fremhæves. Derudover vil selve platformen teaterbilletter.dk blive udviklet med øget brugervenlighed for øje og med henblik på at inspirere brugerne til deres næste teater- eller scenekunstoplevelse.

Læs mere i Scenit’s årsrapport her: www.scenit.dk/om-os

Seneste Nyheder