Corona-aflysninger og feberredninger
Mange teatre bøvler med aflysninger og refunderinger til kunder.
Helt kort: Kunder SKAL tilbydes refundering i tilfælde af aflysning (ellers kommer forbrugerombudsmanden efter jer).
I kan også tilbyde kunderne frivillig ombytning til en anden forestilling eller til et tilgodebevis (hvis I er i kontinuerlig drift). Lige nu har I ikke så mange forestillinger – eller måske slet ingen – at tilbyde kunderne, for sæsonen er snart slut (og hvem ved hvor længe nedlukningen varer).
Den mulige feberredning lige nu, er at I ser på hvilken forestilling i næste sæson, der kan matche det publikum, som I nu sender mails til om aflysning. Det kan endda være, at I kan få presset en genopsætning af jeres aflyste forestilling ind et sted i kommende sæson. Bed Billetten om at sætte eventet i salg på www.billetten.dk og link til dem fra jeres egen hjemmeside. Så kan I i første omgang flytte kunder derover. Billetten kan også flytte kunder og tager et gebyr på 25 kr. pr. billet for det.
Procedure: Flyt en forestilling ved at kopiere den over i ny sæson i Tereba, opret en nyt arrangement med den nye spilleperiode. Tilføj note til Billetten: Corona-flytning + sættes i salg via Billetten.dk nu.
Hvis I gerne vil sætte en forestilling i salg, som allerede er oprettet til næste sæson, så kontakt Billetten for at få den i salg via billetten.dk
Hvis kunder siger nej tak til refundering af billetter og gerne vil støtte teatret på den måde, så er de meget velkomne til det. Husk at få det på skrift (på en mail) fra kunden, så I kan dokumentere at I ikke ”bare” har beholdt nogens penge over for jeres revisor.
Husk at melde tydelige deadlines ud til jeres kunder både i forhold til refunderinger og ombytninger – f.eks. at kunden skal melde tilbage inden for 10 eller 14 dage, så vi kan få afsluttet de enkelte events.