Ny nedlukning – sådan forholder du dig til aflysninger
Onsdag den 9. december begynder en ny nedlukningsperiode, som foreløbig varer til og med den 3. januar 2021 for teatrene i Region Hovedstaden og i en række andre kommuner.
Derfor står de fleste teatre desværre nu igen overfor aflysninger.
Aflysninger skal meldes 2 steder
- For det første skal aflysninger indtastes i Tereba, hvor I skal trykke ”AFLYS” ud for hver enkelt aflyst spilledag/spilletidspunkt. Man kan IKKE aflyse hele spilleperioden. Kontakt derfor Knirke på info@tereba.dk eller på telefon 35 24 01 00, hvis hele spilleperioden skal aflyses eller flyttes til ny sæson. Spilleperioder må IKKE slettes helt i Tereba, da vi bruger Tereba som statistik for hvor stor skade, branchen lider på baggrund af corona. Se guiden for aflysning.
- For det andet skal I også melde aflysningerne til Billetten på dette skema. Download skemaet (pdf) til din egen computer, udfyld, underskriv og send skemaet til support@billetten.dk.
Har du brug for hjælp til Tereba, så kontakt Knirke på telefon 35 24 01 00 eller på email info@tereba.dk.
Flyt spilleperioden/eventet
Hvis hele eventet aflyses og flyttes, så kan I beholde det samme eventnummer hos Billetten og blot bede om, at spilleperiode (og evt. sæsontilknytning) ændres. Publikum skal naturligvis stadig kontaktes og have mulighed for at vælge ny dato for deres teaterbesøg eller forlange billetprisen refunderet.
Teatret kan selv håndtere publikumskontakt og flytning, hvis I har adgang til Elektra/Salespilot, alternativt kan Billetten klare det mod gebyr.
Hvis teatret har gennemført nogle spilledage eller giver publikum adgang til at bytte til andre events, så skal kunderne annulleres på det gamle event og flyttes til det nye.
Teatret kan selv håndtere det, hvis I har adgang til Elektra/Salespilot, ellers kan Billetten klare det mod gebyr.
Hvis du savner oplysninger om Billettens takster, så findes de i Formidlingshåndbogens kapitel 10.
Billettens vejledning
Her er Billettens vejledning, hvis dit teater skal bruge deres hjælp til aflysninger, flytning og refundering.
Aflysning og refundering
- Udfyld aflysningsskemaet og send dette til support@billetten.dk.
- Såfremt Billetten A/S skal hjælpe med refunderinger skal Billetten A/S sende besked ud til kunderne, da de beder kunderne om at registrere sig på et tilbagebetalingslink, så refunderings-processen bliver mindre manuel.
- Der skal altid angives en frist på max. 14 dage til kunderne samt info om, at tilbagebetalingen først påbegyndes efter fristens udløb.
- Der skal forventes en ekspeditionstid på 6-8 uger fra fristens udløb, da Billetten har ekstraordinært travlt.
Flytning og refundering
- Flyttes et event f.eks. til 2021, er det igen vigtigt at angive frist til kunder, som evt. ønsker refundering.
- Såfremt Billetten A/S skal hjælpe med refunderingerne, skal Billetten A/S sende besked ud til kunderne, da de beder kunderne om at registrere sig på et tilbagebetalingslink, så refunderingsprocessen bliver mindre manuel.
- Der skal altid angives en frist på max. 14 dage til kunderne samt info om, at tilbagebetalingen først påbegyndes efter fristens udløb.
- Der skal forventes en ekspeditionstid på 6-8 uger fra fristens udløb, da billetten har ekstraordinært travlt.
Hvis du har brug for hjælp til processen hos Billetten A/S, kan de kontaktes på support@billetten.dk eller telefon 75 54 20 81.